top of page

Montessori Eğitimi ile MEB Müfredatı

Okulumuz, Milli Eğitim Bakanlığı onaylı bir ilköğretim okulu olup, Milli Eğitim Müfredatını Montessori yöntemleri ile işlemektedir.
 
Takip ettiğimiz yöntem sayesinde okulumuzdaki çalışmalar, çocuğu yalnızca akademik anlamda değil, aynı zamanda topluma, kendi tarihine, dünya tarihine dahil etmeyi hedefleyen evrensel eğitim üzerine kurulmuştur. Bizlerin amacı, çocuğun çevresinde var olan her şeyin; bitkilerin, hayvanların suyun, havanın rolünü anlamaya çalışmasını sağlamaktır. Okulumuzda dilin tarihi, matematiğin tarihi, insanlığın tarihi hakkında bilinçlendirmek ve onun aynı biçimde sorumluluk bilinci kazanmasını ve tarihin sürdürülmesine bilinçli hizmet etmesini hedefleriz. Geleneksel sistemden farklı olarak coğrafya, matematik, tarih, jeoloji, ekoloji, dil, biyoloji, hatta müzik ve sanat alanında da özel tasarlanmış materyaller ile muhakeme gücünü kullanmalarını ve bu gücü yavaş yavaş soyutlamalarını ve en sonunda kavramı elde etmelerini hedefleriz.  

Çocuklarımız hem bireysel hem de grup halinde aldıkları sunumlarla hedeflerine ulaşırlar. Öğrenemeyen çocuk yoktur. Her çocuk kendi hızında öğrenir. Bizim sınıflarımızda her çocuk merakını takip ederek istediği araştırma ve deneyi yapması için teşvik edilir.  Öğreten kavramından çok öğrenen kavramı vardır.  Her yapılan sunum, çocukların bilgilerini pekiştirmelerini ve özgüven geliştirmelerini sağlar. Unutmayalım ki hedefimiz ilgi ve merak uyandırmaktır.  Sınıflarımız özel olarak her alanda çalışabilecekleri köşelerden oluşmuş, hazırlanmış bir çevredir.  Çocukların birbirlerini rahatsız etmeden, dikkatlerini dağıtmadan, yapılan işe saygı duymalarını ve bunu iç disiplin haline getirmelerini sağlarız.  

Özgürlük kavramı felsefemizde temeldir. Eğitimin hedefi budur. Ama bilinenin aksine burada bahsedilen özgürlük, çocuğu kendi haline bırakmak değil, onu özgürce hareket edebileceği bir ortama, yani hazırlanmış çevreye sokmaktır. Özgürlük sınırsızlık değildir. Bizim okulumuzdaki özgürlük, çocuğun gelişimine özgürce itaat edebilmesini sağlamaktır. Çerçevesi, sınırları olmayan bir özgürlük sunmak hiç özgürlük sunmamaktan daha kötü olabilir.  Her istediğini yapan çocuk özgür değil, yalnızlığa hapsolmuştur. Bizim felsefimizde özgür çocuk, sınırları sayesinde onu içine alabilen ortamda istediği yönde evrilen çocuktur. Çocuğun her istediğini yapmasına izin vermek değil, bağımsız ve hareketlerinden sorumlu olan çocuk yetiştirmektir hedefimiz. Öz disiplin ve içsel özgürlük, mutluluğun anahtarıdır.  Okulumuzda çocuk, sorumlu olduğu kadar özgürdür.

 

Yaklaşımımızın temel amacı, mutlu bireyler yetiştirmektir.  Mutlu olan birey öğrenir ve başarır.

“Eğitim sürecinin doğruluğunu çocuğun mutluluğu ile test edebilirsiniz.”
Dr. Maria Montessori

bottom of page